søndag 11. november 2007

11. november

Det er så rart hva en husker av frivillig og ufrivillig informasjon. I vår verden er det nesten umulig å unngå at hodene våre plukker opp informasjon som bare er til nytte for å bevare kapitalismen, og attpåtil finnes en del ekstra informasjon som vi en gang i vår tidligste ungdom frivillig tilegnet oss, og som vi siden angrer på at vi brukte hardiscplass på.

Det er gått en uke siden forrige post, min sedvanlige skrivekløe er stadig litt innesperret. Men det betyr at det er søndag i dag også, og jeg gjør klart for å rydde rom og vaske opp. Da, mens jeg aner fred og ingen fare, slår en av disse fullstendig unyttige informasjonsbitene ned i meg. 11. November, vet dere hvem som har bursdag i dag? En ung mann som blir betegnet som en partyløve av dimensjoner, en mann som tankene mine knapt har streifet siden jeg var elleve og oppover ørene forelsket i plakatene mine?

11. November har Leonardo Dicaprio bursdag.



Du verden, hva hjernen vår kan finne på å bevare.

5 kommentarer:

  1. No skal eg fortelja litt um 11. november.
    1) Japp, Leo vart fødd denne dagen.
    2) Eg skulde vore fødd denne dagen, det vil segja at terminen var då, men eg er som kjend kvikk og snøgg og tjuvstarta litt.
    3) Då eg var to dagar fekk ein liten kanin, eit kosedyr, han heiter Pelle og ligg framleides under kjakan' min kvar natt.

    So veit du det!

    SvarSlett
  2. Takk! Det passer seg bedre å ha trivia om så mangt forskjellig, heller enn etterlatenskaper fra en fjortistid før en ble tenåring. Dessuten er det så koselig å vite at flere enn meg har bamser i sengen, enten det er under eller over hodeputen.

    Jeg er litt sen i avtrekkeren, jeg skulle bli født 21. mai og kom ikke før 22, med det resultat at jeg endret stjernetegn. Og om en tror på sånt, alle stjernetegnbeskrivelser jeg har lest til nå plasserer meg nettopp mellom tyr og tvilling. En trivia til deg, og til andre interesserte.

    SvarSlett
  3. Jeg har store mengder trivia på hjernen. Hovedsaklig på grunn av den enorme mengden TP vi spiller på studenthuset, men også fordi familien har det som tradisjon å gå gjennom alt av quizzer i VG, Dagbladet og mammas ukeblader mens vi ser på tippekampen etter søndagsmiddagen. Søndagsmiddagen er den eneste dagen det er 7-8-9 istedet for 2-3-4 rundt bordet hos foreldrene mine.

    SvarSlett
  4. Åh, det høres fint ut! Jeg vil også ha sånne søndagsmiddager i fremtiden en gang.

    TP er genialt, og den beste måten å legalisere meningsløs trivia. Neste gang noen spør hvorfor jeg kan alt av BRitney Spears, uten å noensinne å ha likt damen, skal jeg skylde på TP.

    SvarSlett
  5. Det må også nevne den utrolige mengden trivia som ingen andre har interesse av jeg har fått gjennom å være spill-nerd så lenge.
    Hvor mange pokemon kan du navnet på?

    SvarSlett