torsdag 12. juli 2007

praktisk talt magi


I går kveld lastet jeg ferdig en film jeg har hatt lyst til å se lenge, lenge, men som jeg av en eller annen grunn har glemt eller utsatt hver gang jeg fikk sjansen. Filmen heter Practical Magic og gikk på tv en gang jeg var på ferie, slik at jeg fikk sett de siste 30 sekundene - hvilket gjør en nysgjerrig, men ikke så mye mer. Deretter har min venn Annette mast og mast på meg om at "denne filmen ville du like" - hvor rett hun fikk.

Jeg skal ærlig innrømme at ved åpningsscenen, der de skal henge en heks 300 år tilbake, da lurte jeg fælt på hva Annette egentlig drev med. Som kjent er, jeg liker ikke dødsstraff noe særlig, og jeg er tilhenger av veldig smertefrie filmer, så filmer som åpner med en henging er sjelden noe for meg. Og dette vet Annette.

Hun vet det inderlig godt, og hun har fint tatt det med i beregningen. Praktisk magi, og repet ryker - jeg tror hun flyr - fra og med da visste jeg at dette ville bli en fin film. En film om hekser med Nicole Kidman, Sandra Bullock, som faktisk gjør en fin jobb, og det var på tide hun fikk andre roller i hodet mitt enn "miss undercover" - og sist, men ikke minst Aidan Quinn. Jeg har alltid vært litt svak for menn med urirske navn.

Filmen er visstnok basert på en roman av Alice Hoffman, så nå er det på tide å besøke biblioteket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar