fredag 20. juli 2007

Muhammed over fjellet

ja, det stemmer! Det skjer koselige planer for tiden!

Som kjent hadde jeg lyst til å reise ut i det veldige land og hilse på folk i Oslo og Tønsberg, på en gratis biltur med familien (en ekstra bonus ved reisen.) Nå viser det seg altså at familien, den ekstra bonusen som tross alt har bilen som reisen var planlagt i, ikke egentlig vil ha meg med. Jeg er sikkert for gretten. Og pengene jeg fikk som kompensasjon gikk selvsagt til husleie, for med en summer wasting er det ikke så veldig mye å rutte med, annet enn fritid. Altså skulle jeg egentlig tibringe minst en uke i ganske så ensomhet her i Bergen, mens Silje er på Sande, familien i bil, Kristian på jobb og alle mine venner på sine respektive hjemsteder, mens jeg roter rundt og har fri.

Den gang ei! For hvis ikke Muhammed kommer til fjellet, må fjellet komme til Muhammed, eller hvordan nå det er. I dette tilfellet forresten over fjellet. For Annette setter seg på et tog over fjellet, med den siste Harry Potterboken som selskap, og når hun går av toget vil hun være røyksugen og i byen med de syv fjell. Der skal jeg stå og vente, og så går vi hjem og spiser sjokoladekake og te, eller kakao og tebrød alt etter som, og deler sommerens festligheter. Kjære, kjære Annette som har jobbet og vært flink i heeele sommer, hun bruker litt av ferien sin på meg, og jeg gleder meg så jeg hopper i stolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar