tirsdag 1. mai 2007

erkemegatullekapitalistnor! Hjelp?

Esj og atter esj!

Jeg som jublet og var så glad over at onlineadressen min endelig virket igjen - tror dere ikke at den streiker på nytt? Og ikke for en god sak, det kan jeg love dere. ååå, Jeg hater Tullenor! (selv om jeg er gammeldags og liker å beholde min første epostadresse)

Jeg får altså opp den samme gamle feilmeldingen, nærmere bestemt

"Sending of the password did not succeed. Mail Server Pop.online.no responded: Authorization failed"

og har brukt mange timer mens jeg surret rundt på nett i håp om å finne hjelp til mine feilmeldinger. Men enten får jeg det ikke til, eller så hjelper ikke det jeg har prøvd; har prøvd å oppdatere servernavnet og trykke av på alle "sikkerhetsknapper" jeg kunne finne - men eposten er like teit. Så, hva gjør en datatulling som meg?

Denne gangen gidder jeg ikke stikke hodet i sanden og vente på at det skal gå over. Jeg kjenner at denne gangen er jeg sint, for dette er unødvendig og teit og dårlig gjort - jeg har ikke endret passord, og Tullenor er megakapitalistidioter som skaper ekle problemer. Og hva sier de? De sier "ring oss på blablablatelefonnummer, koster bare 30 kr. i minuttet, og ta det helt med ro - vi har en 15 minutters ventegaranti, deretter ringer vi deg opp igjen. Derfor koster det garantert ikke mer enn firehundre kroner." Men jeg har ikke firehundre kroner å kaste bort etter at Tullenor har gjort en feil! De får pent betale og fikse selv.

Men, for å være kontruktiv, hva gjør jeg? Jo, jeg tar i bruk den nye og fancy teknologien jeg har lært meg, skriver en rasende bloggpost og ber så (det vil si nå) aller ydmykest mine datavenner om å hjelpe meg. Dere er tross alt mange og flinke.. Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan dette fikses uten at jeg må vrake min ti år gamle epostadresse, eller bruke masse penger på teite kapitalister? Kjære, kjære folk, har dere forslag til hva som er galt og hvordan en kan løse det? skriv kommentarer, eller send meg en epost - men ikke på onlineadressen - Vær så snill?

4 kommentarer:

  1. Har du konfigurert kontoen din i Outlook Express eller har du en annen form for e-post-leser du bruker på maskinen din? Eller leser du kanskje e-posten din på nett, dvs. logge seg inn på online.no? Har du testet om du får logge deg inn der forresten?
    Det kan hende det er Outlook Express som tuller seg.

    SvarSlett
  2. jeg logger inn i mozilla thunderbird, og det virker heller ikke på nett - den tror virkelig at jeg har endret passord eller bruker.

    SvarSlett
  3. Uffda. Tullenor, ja. Enkleste er vel å bestille nytt passord som du kan endre tilbake senere etter behov, selv om det idealistisk sett blir feil. Mystefystisk.

    SvarSlett
  4. Da er det jaggu like dyrt å gå til legen selv som å høre hva slags legehjelp de har for e-posten din. Gå heller til legen.

    SvarSlett