mandag 12. februar 2007

lesehest

I min herlige lomme av fritid, det er ennå tre uker til eksamen og derfor enda en uke til nervene virkelig setter inn, i denne lommen skal jeg lese bøker. Som kjent har jeg lest Oscar Wilde i det siste, nå er jeg gått over til dystrere og tristere steder - jeg leser Trainspotting av Irvine Welsh og Dracula av Bram Stoker samtidig, for å balansere gruen i dem begge. Fungerer så langt utmerket, og jeg får jo uansett lest to gode klassikere på en gang. Er glad i klassikere.

Sånn apropo bøker, men som jeg ikke gidder å skrive fullstendig om ennå; en dag må jeg skrive om den utrolige, vidunderlige, ubeskrivelige antikvariatbutikken som finnes på bakklandet. Der finnes vakre bøker der!

2 kommentarer:

  1. Bram Stoker er bra! Husker jeg fikk den i julepresang av min eldste bror når jeg var ca 13 eller noe sånt, og satt oppe i to dager og leste og leste...ALLE draculafilmer blekner i forhold til den boken...men si meg...har du lånt den boken eller plukket den med deg fra fageråsen?

    SvarSlett
  2. jeg har lånt den, så klart! når jeg rapper bøker fra deg, er jeg påpasselig med at du ikke får vite det. Særlig når det gjelder så gode bøker som denne.

    har du lest trainspotting, eller bare sett filmen?

    SvarSlett